Mediaveckan: Psykologifabriken i SVT, P4, Resumé

Det verkar nästan som en koordinerad mediaoffensiv från vår sida, men det råkade bara hända en massa grejer på en gång! Den här veckan har Psykologifabriken förekommit i allt från DN och Resumé till P4 och SVT!

Här kommer en sammanställning av det hela:

• Vi inleder ett samarbete med roliga och nytänkande reklambyrån Rodolfo, och det plockades upp av tidningen Resumé. Ludwig Jonsson säger i artikeln:
”Reklambranschen har en övertro på sig själv, vi behöver plocka in nya perspektiv och ny kompetens redan i den kreativa processen för att kunna skapa verkligt innovativa och resultatdrivna lösningar.”

Vi har ju gjort en del uppdrag i reklambranschen tidigare, men det som känns extra kul med detta är att vi är med och bygger format för den kreativa processen, snarare än bara vara med och generera och jobba med specifika idéer.

• Hoa drar igång sin studie där han testar Viary som ett verktyg i depressionsbehandling.
I tisdags var han med i P4 och pratade om det med Lotta Bromé. Sedan skrev också DN, Eskilstunakuriren och Östgötacorrespondenten om det!
OBS: kul detalj – ett av våra fåniga smeknamn på Hoa är Hobert, och vem träffade han hos Lotta om inte den riktiga Richard Hobert. :)

• Sist men inte minst så kom nya numret av Modern Psykologi ut, och Niklas artikel om Ikea-effekten fick stor spridning. SVT skrev om artikeln, LO-tidningen gjorde en större grej på den och även Studentradion tog upp den.

Kul att det bredare intresset för psykologi inte är en övergående trend, utan snarare ökar hela tiden!